Posts Tagged ‘projektanci’

Do reklamy perfume organizowanej przez Mario zatrudnione zostały największe gwiazdy ze świata model i modelek. Znalazły siętam takie nazwiska jak Naomi Campbell, Eva Herzigova, Claudia Schiffer, Noah Mills, Tyson Ballon, Fernando Fernandes. Model zachowują się tak jakby byli odurzeni zapachem i poruszają się w rytmie przeboju Georga Michaela. Reklama przepełniona erotyzmem, ale to przecież świecie projektantów i mody rzecz zupełnie normalna. Włoski duet właścicieli D&G nigdy nie zaprzeczał, że głownie dzięki erotyzmowi i epatowaniu nim w spotach reklamowych, oraz na pokazach jest on napędem ich sprzedaży. Zdarzają się takie sytuacje, że ich reklama nie może zostać wyemitowana w publicznej telewizji, ponieważ jest zbyt przepełniona seksem i erotyzmem.

Projektanci D&G niewątpliwie są mistrzami w sztuce uwodzenia, ale również i są bardzo kontrowersyjni. Pomimo ze Stefano i Domenico mają bardzo odmienne charaktery to zarówno w życiu prywatnym jak i biznesie potrafią dojść do porozumienia. Są już razem ponad 20 lata. Dzięki temu zdecydowanie nauczyli się dochodzić do kompromisu. Chociaż ich życie prywatne często było dość chaotyczne, często zdarzały się wzloty i równie często upadki. Projektanci to się rozchodzili to znowu byli razem. Tak naprawdę była jedna miłość , która zawsze trzymała ich razem byłą to miłość do projektowania. Połączyła ich moda i tylko moda może by c wspólnym mianownikiem w ich życiu nie ma miejsca na inną wielką wspólną miłość i namiętność.

Chociaż jedzą wspólnie w jednej restauracji, pływają jachtem i mieszkają w jednej rezydencji. Bez Dolce & Gabbana Mediolański Tydzień Mody byłby zdecydowanie innym pokazem, oni doskonale o tym wiedzą. Pierwsze rzędy na pokazach zajmują redaktorki naczelne wielu międzynarodowych magazynów poświęconych modzie, rozmawiają między sobą i spekulują, jakie to nowinki pokażą się na tym pokazie. D&G to kawał historii, zastanawiamy się czasami czy planują rozstanie, ale nikt tego nie wie i przyszłość tego wspaniałego domu mody jest znana tylko tym dwóm Włochom.


Projektancki duet Dolce Gabbana pracował na światowy sukces przeszło 20 lat. Prowadzą razem dom mody nazwany Domenico i Stefano są postrzegani jako czołowi międzynarodowi projektanci. Logo firmy, dwie literki D&G wzbudzają pożądanie znawców mody na całym świecie. Coco wyróżnia i charakteryzuje ich projekty to zwierzęce motywy, właśnie dzięki temu pozyskali najwięcej klientów na całym świecie.

Często to co oni wypracowali jest kopiowane przez stylistów z całego świata. Pytany o to czy ma pretensje o plagiat, Domenico odpowiada, że już są przyzwyczajeni. Z drugiej strony oznacza to ze ich projekty są bardzo dobre i ludzie chcą ja kopiować i wykorzystywać w swoich pomysłach. Powstanie D&G to rok 1985, właśnie wtedy pochodzący z rodziny krawieckiej Domenico postanowił połączyć siły grafikiem Stefano.

Po połączeniu stworzyli jeden z najbardziej znanych domów mody na świecie Dolce & Gabbana. Tańsza linia, bardziej dostępna dla przeciętnych ludzi pod marką D&G jest dostępna na całym świecie, kupić ją można na każdym kontynencie. Dowodem na to jak bardzo popularne są ich ubrania to ilość zer na koncie obu panów i wielomiliardowe kontrakty, które są podpisywane. Dwaj włoscy projektanci zdecydowanie znają się na modzie, wiedzą jak ubrać ludzi z całego świata oraz jak sprawić żeby powrócili oni na zakupy w przyszłych sezonach i zechcieli znowu zostawić pieniądze w ich butikach. Projektanci Ci, pomimo że są już około 50 letnimi mężczyznami kreują wizerunek ludzi młodych i sprawiają żeby oni poczuli się luksusowo.

Włoscy projektanci pozostają w zgodzie ze stylistyką oraz linią, którą wypracowywali latami, Ci dwaj projektanci i styliści to w dziedzinie wytyczania nowych trendów są zdecydowanymi pionierami i odkrywcami. Podczas procesu powstawania kreacji przywiązują niezmiernie wielką uwagę do każdego detalu, jest to bardzo istotny etap i element powstawania każdej kreacji.

Tom Ford w zespole pracującym nad modą damską zapragnął mieć wszystkich najlepszych projektantów i ponoć próbuje podkupywać projektantów z konkurencyjnych firm. Pierwsze informacje na ten temat oraz o mocarstwowych planach Toma Forda powiązanych z damską modą obiegł świat i poruszył media rok temu, a pod koniec roku projektant potwierdził, że ma w planach stworzenie kolekcji dla kobiet i ma zamiar sygnować tą kolekcję własnym nazwiskiem. Pierwsze wiadomości mówiły o tym, że ma zamiar ruszyć ze swoim projektem w zimie roku 2010, jednak już w tej chwili wiadomo, że to się nie powiedzie i najbliższy możliwy termin do zrealizowania tego przedsięwzięcia to zima 2011. Jak wiadomo żeby zdążyć z kolekcją prace nad nią muszą wystartować przynajmniej rok wcześniej.

Dodatkowo pozostaje jeszcze kwestia zebrania grupy projektantów oraz odpowiednio wysokich funduszy. W mediach znajdziemy informacje mówiące o tym ze Tom Ford rozpoczął budowę swojego przyszłego zespołu do znalezienia osoby odpowiedzialnej za akcesoria damskie.

Według nie potwierdzonych doniesień ofertę posady projektanta do spraw akcesoriów damskich otrzymał Pablo Coppola, jest on powiązany ze znaną marką Alexander McQueen. Kolejna osoba na jaką ma chęć Tom Ford to projektant kolekcji damskich ready to wear z firmy Givenchy, według podsłuchanych plotek ma to być Caroline Tixier. W mediach również padały informacje i spekulacje że na celowniku znalazł się projektujący obuwie znajomy z firmy Gucci, Michael Lewis. Tymczasem żadna z tych informacji, które zostały przekazane nie została jeszcze potwierdzona oficjalnie. Więc wszystko jest w sferze domysłów.

Co prawda media spekulują o podkradaniu projektantów przez Toma ale jest to jak najbardziej naturalne zachowanie w środowisku i świecie mody. Tom Ford poszukuje ludzi dobrych lub najlepszych i daje im możliwość stworzenia linii, która właściwie jest skazana na sukces. Wielu projektantów czeka tylko na telefon i przebiera nogami w nadziei że zadzwoni.

Coś co niewtajemniczonym może wydać się szokiem ale na świecie są organizowane pokazy mody online. Powiem więcej takie pokazy mody są już codziennością w świecie mody. Dlatego firma Burberry, żeby wyprzedzić konkurencję postanowiła postawić na 3D. Obecny sezon okazał się przełomowy w tej materii i większość projektantów postanowiła że będzie przeprowadzać transmisję na swojej stronie internetowej lub za pomocą któregoś z portali społecznościowych. Pokazy online możemy również obejrzeć na stronach internetowych tygodników mody, oczywiście na stronach oficjalnych. Wspomniana wyżej transmisja 3D zostanie zapoczątkowana przez D&G.

To początek wielkiego wyścigu technologicznego, który może być przełomem w pokazach mody a właściwie w transmisjach z pokazów mody. Ostatnie lata to okres wielkich zmian, zamiast próbować walczyć z internetem, oraz tym jak szybko rozpowszechniana były filmy i zdjęcia z pokazów, to największe domy mody całkowicie zmieniły swoje strategie postępowania. Kilka lat temu głównym powodem niechęci do internetu było to że producenci obawiali się tego ze zanim po pokazie wprowadzą towar do sprzedaży to na rynek już trafią podróbki.

Wynikało to z tego że zdjęcia w błyskawicznym tempie obiegały cały świat. Próbowano z tym walczyć umieszczając zdjęcia na stronach internetowych dopiero wtedy gdy kolekcja była już w sprzedaży, na niewiele to się zdawało ponieważ robione zdjęcia na pokazach lotem błyskawicy zdobywały internet. Działało to wręcz odwrotnie, im dana marka bardziej starała się ukryć swój nowy projekt, tym bardziej był on pożądany. Ponieważ wprowadzone zabezpieczenie nie chroniły projektantów, postanowili zrezygnować z tego pomysłu.
Pierwsza firma, która odważyła się wykorzystać internet i pokazać swój pokaz mody online było D&G. W roku 2008 podnieśli poprzeczkę i postanowili przeprowadzić za pośrednictwem własnej sieci telefonicznej transmisję w telefonach komórkowych. To jest technika.

Cóż jak każdy i my chcemy być stylowi, kupujemy po to nowe ciuchy, zmieniamy wizerunek i podejście do świata, Wokół nas się wiele zmienia i przyczyną tego jest niewątpliwie moda. W samej modzie co jest ciekawe nie ma miejsca na takie kurtuazję,czy zachowania, jednak jak widać są one obecne wśród projektantów, Obecnie projektowanie ubrań to nie tylko sposób zarobków, lecz także sposób na życie.

Dzięki niemu wielu projektantów nabywa potrzebnych kontaktów i tworzy następnie pełną siatkę klientów, na których sowitości się możemy naprawdę dorobić. Obecnie widać coraz bardziej to, że projektanci mody kierują się forsą, a nie tym co ważne, czyli na przykład tworzą coraz gorsze projekty marząc tylko o niezłej kasie, a taka koncepcja naprawdę jest zła gdyż powoduje komercjalizacje ubrań. Komercjalizacja ubrań i obniżenie ich standardów znacząco się dobijają na jakości mody i wyglądu. Jest nad czym ubolewać i czego żałować.

Obecnie jest coraz więcej problemów na rynku mody i nie wiadomo jak sobie z nimi można radzić. Rynek mody dotknął kryzys i cięzko jesrt znaleźć klientów, którzy będą w stanie wydawać duże peinieadze na ciuchy od projektantów. I tutaj właśnie jest podstawowy problem, z jakim jest naprawdę ciężko walczyć.

Trzeba zwalczać komercjalizację i ten trend pędzenia na zarobek, trzeba sprawić by moda znowu była pełną ekspresji sztuką, wyrażającą uczucia i koncepcje autora. Żeby moda przynosiła przyjemność ze swojej prostoty i wyrafinowania. To wszystko jest potrzebne żeby odrodzić na rynku ubrań, potrzebna jest wizja. Problemem jest również to ze projektowanie ubrań biorą
się ludzie po szkołach plastycznych, którzy nie maja zielonego pojęcia o tym jakie ubranie stworzyć i kierują się komercjalizacją. Tak naprawdę to musimy pamiętać, że projektowanie mody wymaga miłości do tej pracy i tego, abyśmy mogli być z niej zadowoleni w pełni.

Tagi:

Zmiany zachodzące na rynku mody oraz komercjalizacja rynku mody.
Kategoria: Moda