Według specjalistów producenci odzieży z polski mogą spać spokojnie i z optymizmem patrzeć w przyszłość. Rynek notuje wzrost o 10 proc. rocznie, firmy z branży odzieżowej rozwijają nowe marki i poszerzają sieć sprzedaży. Zdarza się że produkty naszego rodzimego przemysłu odzieżowego kupują odbiorcy z Azji.

Według specjalistycznych organizacji nasz rynek jest najatrakcyjniejszy w tej części europy. Rynek jest szacowany na 15 mld. Złotych. Według badań podczas zakupów ubrań kierujemy się w pierwszej kolejności wygodą, zadeklarowało tak 80% respondentów. Druga w kolejności jest cena trzecia elegancja. Odpowiednio 55 i 30%. 20 procent osób wybiera odzież na podstawie mody i wysokiej jakości. Przykładowo zakupy odzieży znanych marek lub nietypowych zadeklarowało 10%. W latach 2005-2006 Polska była potentatem w Europie w dziedzinie uruchamiania powierzchni sprzedaży. Oddano wówczas więcej powierzchni do sprzedaży niż w jakimkolwiek inny kraju w Europie. Wyprzedziliśmy nawet Rosję. Pod względem całkowitej powierzchni sprzedaży Polska w Europie zajmuje siódme miejsce. W naszych centrach handlowych pozycję dominującą zajmują firmy specjalizujące się w sprzedaży mody. Firmy te oferują odzież, obuwie, bieliznę oraz wszelkiego rodzaju dodatki do ubrań. Dużym powodzeniem również cieszą się rynki hurtowe jak i outlety. Dzięki franszyzie szybko rośnie sieć handlowa.

Polscy producenci ubrań skutecznie konkurują z markowymi produktami z zachodu oraz tanimi z Azji dobrą jakością i stosunkiem ceny do jakości. Dodatkowo tworzą sieć sprzedaży pod własnymi szyldami. Starają się również zdobywać rynki zagraniczne oraz powiększać eksport. Dodatkowo aby zwiększyć znaczenie firmy dokonują fuzji i konsolidacji. Polskie szwalnie produkują odzież dla największych światowych odbiorców, odzież potem trafia na rynki całego świata. Dużą popularnością cieszy się ona w Azji, gdzie w cenie jest dobra jakość europejskich wyrobów. Z wymienionych powodów wynika że nasze firmy mogą patrzyć w przyszłość z optymizmem.